torsdag 8. april 2010

NU blev jag gammal...

Igår ringde jag och bad om hjälpmedel. Jag har svårt att komma ner på och upp ur stolar, och jag sitter dåligt när jag väl kommer ner, eftersom jag inte kan öppna höften ordentligt i de stolar vi har. Det gäller även toastolen. Så jag sökte om att få en katapultstol och en toaförhöjning, men för att få katapultstol (elektrisk stol som kan höjas och sänkas efter behov) måste man ha ett behov som är "varaktigt", dvs mer än två år. Men toastol fick jag nyss (snabba ryck från kommunen!), och det gör att jag känner mig ännu mer handikappad än vad jag är. Det var samma sak med kryckorna, jag haltade runt länge, men så fort jag började använda kryckorna, först en, och sen båda, kände jag mig mycket sämre, trots att det ju gjorde mindre ont när jag gick med krykorna. Jag vet att jag inte ska tänka på det sättet men även om jag försöker, vrider sig tankarna åt "nu är du en gammal kärring"-hållet ändå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar