tirsdag 30. mars 2010

Vissa läkare är bättre än andra

... och jag ska vara glad för att min husläkare är av den vettigare sorten. Det var inte så mycket han kunde tillföra, men nu är han uppdaterad i allafall.
Igår gick jag ganska långt (allt är relativt...), eftersom jag passade på att göra några ärenden när jag ändå var i stan. Det straffade sig. Även om jag gick med båda kryckorna, och tog det väldigt lugnt, fick jag så vansinnigt ont senare på dagen och kvällen, att jag inte var jag skulle göra av mig själv. Då gör det så ont att jag inte kan sitta, stå eller ligga, och det är mycket obehagligt att inte kunna stå ut med att vara i sin egen kropp. Jag tog en tablett av 'nöd-sorten', de allra starkaste jag har, och det hjälpte efter en halvtimme. Men jag är rädd för att det ska hända oftare nu, ju sämre jag blir. Och eftersom jag blir ganska påverkad av tabletterna, vill jag inte riktigt förebygga heller...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar